آیا قصد دارید از طریق سرمایه گذاری اقامت و آیدی کارت خانوادگی امارات را بگیرید؟

انواع روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت و آیدی کارت خانوادگی امارات متحد عربی

اقامت-امارات

آیا علاقه مند به سرمایه گذاری در امارات هستید؟ چه از طریق سرمایه گذاری در املاک و چه از طریق ایجاد یک استارت آپ یا ثبت شرکت در دبی ، گزینه های مختلفی برای سرمایه گذاران برای اقامت طولانی مدت وجود دارد.

در اینجا نحوه اقامت قانونی در امارات به عنوان سرمایه گذار آورده شده است.

در اینجا سه روشی که سرمایه گذاران و کارآفرینان در امارات متحده عربی می توانند درخواست اقامت در امارات کنند آورده شده است :
1. ویزای سرمایه گذاری دبی
– سرمایه گذاری از طریق ملک مسکونی
– سرمایه گذاری در یک شرکت(ثبت شرکت بدون نیاز و اجبار به اجاره دفتر و ٱفیس)

2. ویزای طلایی در قالب یه سرمایهگذاری عمده یا ایجاد یک استارت آپ

3. ویزای بازنشستگی

حال به شرح و جزئیات هر کدام از موارد بالا می‌پردازیم :

1. ویزا و اقامت سرمایه گذاری
با توجه به سرمایه گذاری در دبی، یک پلت فرم تجاری ایجاد شده توسط دولت ، این گزینه ها برای سرمایه گذارانی که مایل به درخواست ویزای سرمایه گذاری دبی هستند در دسترس هستند:

1-الف) سرمایه گذاری از طریق ملک مسکونی
برای افرادی که سرمایه گذاری در ملک مسکونی به ارزش 750هزار درهم یا بیشتر را انتخاب می کنند، قابل استفاده است .

حداکثر 50 درصد از ارزش ملک تحت رهن است.

سرمایه گذاران در یک ملک مشترک در صورتی واجد شرایط درخواست هستند که ارزش سهام هر فرد حداقل 1 میلیون درهم باشد.

سرمایه گذاری باید در یک ملک مسکونی باشد نه در املاک تجاری.

علاوه بر این، ویزا فقط برای املاک مسکونی آزاد قابل اعمال است، امکان درخواست برای این ویزا با ملک خارج از برنامه وجود ندارد.

مدت ویزا اقامت و آیدی کارت صادره بین سه تا پنج سال متغیر است و تا زمانی که سرمایه گذار دارای ملک در کشور باشد، قابل حفظ است.

1-ب) سرمایه گذاری در یک شرکت
برای افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار در سرزمین اصلی دبی یا مناطق آزاد مختلف دبی می کنند، قابل استفاده است.

شروع یک کسب و کار در سرزمین اصلی دبی به طور کلی نیاز به یک شریک با ملیت امارات دارد. با این حال، اخیراً امارات متحده عربی به مالکیت 100 درصد خارجی شرکت‌های خشکی [سرزمین اصلی] در امارات در فعالیت‌های تجاری خاص اجازه داده است.

به عنوان مثال یکی از بهترین مشاغل برای شروع کسب و کار و سرمایگذاری در کشور امارات و شهر دبی تأسیس سالن زیبایی در دبی میباشد به دلیل اینکه کشور امارات و شهر دبی به بهانه های مختلف توریستی تفریحی یا تجاری همواره میزبان تعداد زیادی توریست از سرتاسر دنیا است این شغل بسیار مورد تقاضا بوده و درامد بالایی عاید صاحب این کسب و کار یا افرادی که در این بیزینس مشغول هستند خواهد کرد.

موسسه حقوقی مهاجرتی الیزیا با داشتن تیمی متحد و متخصص در تهیه بیزینس پلن شما را در اخذ مجوز تأسیس سالن زیبایی در دبی و تمامی مراحل راه اندازی این کسب و کار پرسود یاری خواهد داد.

این ویزا به سرمایه گذارانی اعطا می‌شود که حداقل 33 درصد از سهام شرکت با مسولیت محدود را در اختیار داشته باشند.
ثبت شرکت در سرزمین اصلی تحت 3 نوع لایسنس به شرح ذیل قابل انجام میباشد.
1.لایسنس و مجوز شرکت‌های خدماتی (ارائه دهنده مشاغل حرفه ایی و تخصصی مثل آموزش، اجرا و مشاوره و خدمات پزشکی و مهندسی و غیره…)
2.لایسنس و مجوز شرکت های تجاری (ایجاد یک کسب و کار تجاری تعریف شده به صورت راه اندازی مغازه، فروشگاه یا آفیس اداری به جهت خرید و فروش، صادرات و واردات یک یا چند نوع کالا)
3.لایسنس و مجوز شرکت‌های
تولیدی (راه اندازی خط تولید، کارگاه یا کارخانه)

برای سرمایه گذاران خارجی که شروع به کسب و کار در منطقه آزاد دبی می کنند، نیازی به حامیان یا شرکای محلی ندارند، شرکت ها از مالیات معاف هستند و اتباع خارجی می توانند مالکیت کامل شرکت را داشته باشند.(مدت اقامت 2 سال)

2. ویزا اقامت طلایی در قالب یک سرمایهگذاری عمده یا ایجاد استارت آپ

سرمایه گذاران و کارآفرینانی که دارای معیارهای مشخصی هستند که توسط دولت امارات متحده عربی تعیین شده است، واجد شرایط دریافت مجوز اقامت 10 ساله به نام ویزای طلایی هستند.
سرمایه گذاری در املاک و مستغلات
طبق قوانین جدیدی که توسط دولت امارات در 18 آوریل تعیین شده است، متخصصان املاک و مستغلات باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

سرمایه گذاران املاک و مستغلات می توانند هنگام خرید ملکی با ارزش حداقل 2 میلیون درهم ویزای طلایی دریافت کنند.

سرمایه گذاران همچنین می توانند هنگام خرید ملک با وام از بانک های محلی خاص ، ویزای طلایی دریافت کنند.

سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند هنگام خرید یک یا چند ملک خارج از طرح که کمتر از 2 میلیون درهم از شرکت‌های املاک و مستغلات محلی تایید شده خریداری کنند ، ویزای طلایی را دریافت کنند .

کارآفرینان
کارآفرینانی که قصد دارند امارات متحده عربی را خانه خود کنند باید یکی از شرایط زیر را رعایت کنند:

یک کارآفرین باید مالک یا شریک یک استارت آپ ثبت شده در امارات متحده عربی در رده شرکت های کوچک و متوسط (SME) باشد که درآمد سالانه آن کمتر از 1 میلیون درهم ایجاد نمی کند.

اخذ تاییدیه برای ایده راه اندازی از یک مرکز رشد رسمی کسب و کار (سازمانی که به استارت آپ ها یا کارآفرینان برای توسعه کسب و کار خود کمک می کند) یا از وزارت اقتصاد یا مقامات محلی ذیصلاح.

در صورتی که شخص موسس یا یکی از بنیانگذاران پروژه قبلی باشد که به ارزش کل حداقل 7 میلیون درهم فروخته شده است.

تایید وزارت اقتصاد یا مراجع ذیصلاح محلی برای پروژه ها یا ایده ها الزامی است.

3. ویزای اقامت بازنشستگی
اداره کل اقامت و امور خارجی دبی (GDRFA) برای افرادی که قصد بازنشستگی در دبی را دارند ویزای بازنشستگی پنج ساله صادر می کند.

شرایط ویزا و معیارهای واجد شرایط بودن

شما باید حداقل 55 سال سن داشته باشید .

شما باید یکی از معیارهای مالی زیر را داشته باشید:

کسب درآمد پایدار حداقل 180000 درهم در سال یا 15000 درهم در ماه

1 میلیون درهم سپرده ثابت سه ساله داشته باشید

1 میلیون درهم ملک بدون رهن یا ملک رهنی که پرداخت آن تا به امروز حداقل 1 میلیون درهم است.

ترکیبی از دو گزینه اول، به ارزش حداقل 1 میلیون درهم در یک سپرده ثابت سه ساله و دارایی به ارزش هر کدام 500,000 درهم.

به یاد داشته باشید با تمهیدات جدید دولت امارات متحده عربی شما میتوانید با هرکدام از روش های اقامتی فوق الذکر اسپانسر تمام اعضای خانواده تحت تکفلتان شامل همسر فرزندان و والدین شده و اقامت و آیدی کارت شهروندی تمامی نفرات فوق الذکر را اخذ نمایید.مطابق قوانین حال حاضر والدین میتوانند اسپانسر فرزندان پسر تا 24 سالگی و فرزندان دختر مجرد بدون محدودیت سنی باشند.

موسسه حقوقی مهاجرتی الیزیا در تمام مراحل در کنار شما خواهند بود.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با وکلا و کارشناسان ما در ELIZIA GROUP تماس بگیرید.

25 ایده کسب و کار موفق در دبی و کشور امارات متحده عربی

اخذ اقامت امارات و شروع کسب و کار در دبی برای بسیاری از افراد یک آرزوی محال و دست نیافتنی است. ما  شما را راهنمایی و خواهیم گفت کدام مشاغل و کسب‌وکارها به شما اجازه می‌دهد تا یک کارآفرین یا تاجر موفق در دبی  باشید.
دبی یکی از هفت امارت و شهر موفق از نظر تجاری و تکنولوژی در کشور امارات متحده عربی بوده و در واقع بخش مهمی از اقتصاد جهان  است.
بزرگترین مزیت دبی موقعیت آن در نقشه جغرافیایی و توریستی بودن آن است. این مکان به شما اجازه می‌دهد تا به بازار بیش از یک میلیون نفر که در آن زندگی و چندین میلیون مسافر و توریستی که از آن دیدن می‌کنند دسترسی داشته باشید (و این یعنی امتیازی بسیار بزرگ در تجارت جهانی و کسب و کارهای بین‌المللی).
با توجه به مزیت­هایی که به آن­ها اشاره شد بیشتر افراد در سال­های اخیر، علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در این کشور را از خود نشان داده اند و البته موفق به شروع کسب و کار جدید در این کشور نیز شده اند. بر همین اساس شما هم اگر مایل به سرمایه گذاری در این کشور هستید در ادامه با این مقاله همراه شوید و موارد گفته شده توجه کنید.
 نداشتن مالیات بر درآمد، ساکنانی با بیش از ۲۰۰ ملیت مختلف، امکانات سطح بالای آموزشی و بهداشتی و قوانین مدرن و پیشرو، دبی را به مکانی جذاب برای بسیاری از افراد در جهان تبدیل کرده است.
برای کسانی که قصد اقامت و مهاجرت به دبی (کار در دبی) را دارند اولین چیزی که به ذهن می‌آید این است که چگونه هزینه‌های زندگی خود را تأمین کرده و در درازمدت به ثروت قابل قبولی دست پیدا کند.پس با وکلای خود در موسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا تماس گرفته و کسب و کار و زندگی خود و خانواده تان را در دبی شروع کنید.
حال یکی از اولین سؤالاتی که در این مورد پرسیده می‌شود این است که چه بیزنس و کسب و کاری را در دبی شروع کند؟ یا کدام کسب و کار در دبی از پتانسیل بیشتری برخوردار است و سود بیشتری به همراه دارد؟
موفقیت در هر کسب و کاری بستگی به شیوه مدیریت و پشت‌کار دارد و زیاد تفاوتی ندارد که چه کسب و کاری را شروع کنید. اما ما در اینجا کسب و کارهایی (شغل های پردرآمد در دبی) را معرفی خواهیم کرد که نیاز به سرمایه اولیه بالایی ندارند اما شانس بالایی برای موفقیت و بزرگ‌تر شدن دارند. همه این کسب و کارها بین ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار درهم (۲۷۰۰۰ تا ۸۱۰۰۰ دلار) سرمایه نیاز دارند و در رده کسب و کارهایی با سرمایه کم قرار می‌گیرند.
موضوعی که در شروع کسب و کار در کشورهای حوزه خلیج فارس لازم است که به آن­ها توجه داشته باشید، تجربه شما است. قبل از شروع کسب و کار در این کشورها بهتر است، تجربه هایی راجع به شروع کسب و کار و در حالت کلی بازار تجارت و بیزینس داشته باشید که با شروع فعالیت در ان کشورها با چالش و دغدغه هی متفاوتت مواجه نشوید.
در ادامه مقاله به معرفی مشاغل موفق  ایرانی ها در دبی  میپردازیم. البته به یاد داشته باشید موفقیت و درآمد بالا  در دبی و هر کشور دیگری بستگی به توانایی و مهارت شما دارد پس  با ما همراه باشید.
25 ایده کسب و کار موفق در دبی 
آنچه در این مطلب خواهید خواند  نمایش فهرست وار
۲۵ ایده کسب و کار در دبی (موفق و اجرا شده توسط ایرانی ها با درآمد بالا ) است.
۱- رستوران و کافی‌شاپ:
رستوران و کافی‌شاپ محیطی است که غذای گرم، نوشیدنی بدون الکل، قهوه، چای، انواع آب‌میوه و ساندویچ سرد را ارائه سرو می‌کنند . این شغل را در دبی   می‌توان  در مغازه‌ای با مساحت متوسط و کم تأسیس کرد. بیشتر مشتریان این بیزینس در دبی سفارشات خود را به صورت بیرون بر دریافت می‌کنند و تنها به صندلی‌های معدودی برای نشستن مشتری نیاز دارند (که می‌توان آن را با هزینه‌ای کم مهیا کرد). برای راه اندازی رستوران و کافی شاپ ابتدا با اجاره مغازه در دبی شروع کنید و بعد بفکر تجهیز و خرید انواع مواد غذایی باشید.
بسته به موقعیت رستوران و کافی‌شاپ، این کسب و کار در دبی  می‌تواند از اوایل صبح و نیمه شب مشتریان را به خود جذب کند همچنین به کارمندان زیادی نیاز ندارد. برای دریافت مجوز رستوران و کافی شاپ و اخذ اقامت خانوادگی می‌توانید از طریق وکلای خود در موسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا اقدام نمایید.
این مشاغل برخلاف هزینه اولیه اندک این کسب و کار سود قابل توجهی دارد و با کمی خلاقیت می‌توانید این سود را چند برابر افزایش دهید رستوران و کافی شاپ داری بعنوان کار در دبی بسیار معقول و جز شغل های پردرآمد در دبی می باشد.
رستوران-دبی
۲- کافه‌تریا:
جهت کار در دبی کافه‌تریا هم مانند کافی‌شاپ از طرفداران زیادی برخوردار است با این تفاوت که غذاهای گرم نیز ارائه می‌دهد. بنابراین نیاز به یک آشپزخانه نیز دارد و مساحت بیشتری از کافی‌شاپ نیاز دارد.
با توجه به موقعیت کشور دبی، اکثر افراد علاقه زیادی به استفاده از کافی شاپ و کافه تریا دارند. بر همین اساس اگر شما به سرمایه گذاری در این کشور بپردازید. بعد از مدتی به موقعیت اقتصادی مناسب می­رسید.
کافه‌تریا نیز یک کسب و کار مناسب در دبی به شمار می‌رود و می‌تواند یک منبع پایدار درآمدی ایجاد کند.
کافه-رستوران-دبی
۳- شرکت خدمات نظافتی:
بر اساس این مدل کسب و کار یک سرمایه‌گذار می‌تواند با استخدام کارکنان نظافتی در محیط‌های تجاری و اداری و کسب مجوزهای لازم به درآمد خوبی (درآمد در دبی) دست پیدا کند. با تعداد ۲۰ نفر کارمند، این کسب و کار به حدود ۲۰۰ هزار درهم یا ۵۴۰۰۰ دلار سرمایه نیاز دارد. شرکت خدماتی نظافتی هم جز شغل های پردرآمد در دبی محسوب می شود.
خدمات-نظافت-دبی
۴- اجاره خانه در تعطیلات:
دولت دبی اجاره خانه و آپارتمان مبله را در کوتاه‌مدت و با کسب مجوز قانونی می‌داند. با وجود وبسایت‌هایی مانند Airbnb و booking.com اجاره دادن خانه‌ها کار چندان سختی نیست و سرمایه‌گذار می‌تواند به تدریج تعداد خانه‌های اجاره‌ای را بالا ببرد. این کسب و کار تقریباً به 81000 دلار سرمایه نیاز دارد. این هم نوعی کار در دبی محسوب می شود.
اجاره-خانه-دبی
۵- سوپر مارکت (خوار و بار فروشی)
این کسب و کار در دبی می‌تواند با یک مغازه بسیار کوچک و با تعداد کارمندان خیلی کم شروع شود. مساحت مغازه می‌تواند ۱۳ متر مربع و یا بیشتر باشد. بسته به موقعیت مغازه این کسب و کار در دبی به حدود ۳۰ تا ۵۴ هزار دلار سرمایه نیاز دارد. با دریافت مجوز سوپرمارکت و خواروبار فروشی (همان بقالی خودمان)، ارائه خدمات شبانه‌روزی و ارسال به درب منزل می‌توان سود ماهیانه ۲۷۰۰ تا ۶۷۰۰ دلار را انتظار داشت.
سوپرمارکت-دبی
۶- سالن زیبایی و بیوتی سالن خانم ها و آقایان :
این کسب و کار در دبی نیز می‌تواند با حداقل نیازمندی به امکانات شروع شود. خدمه مورد نیاز می‌تواند به راحتی استخدام شود و سرمایه‌گذاری اولیه نیز چندان زیاد نخواهد بود.
ارائه انواع خدمات مقرون به صرفه و سطح بالای آرایشی و نیز استفاده مناسب از بازاریابی درونگرا و بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کرده و آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار کند. بسته به موقعیت و مساحت مغازه این کسب و کار به ۳۰ هزار تا ۸۱ هزار دلار سرمایه نیاز دارد.
در جهت کار در دوبی می­توانید به این کسب و کار فکر کنید. در سال­های اخیر با توجه به افزایش تقاضا افراد در این زمینه، کسب و کار آرایشگران در دبی پیشرفت زیادی کردع است. بر همین اساس اگر به فکر بیزینس در دبی هستید. می­توانید به این موضوع فکر کنید. توصیه می­شود قبل از شروع این کار مهارت­های لازم برای این کسب و کار را بیاموزید و در مراحل بعدی به زندگی و شروع کسب و کار در دبی فکر کنید. مؤسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا به شما در اخذ مجوز سالن زیبایی و دریافت اقامت شهروندی و حتی راه اندازی این کسب و کار در شهر دبی به شما کمک کرده و در تمام مسیر مهاجرت در کنار شما و خانواده تان خواهد بود.
آرایشگاه-دبی
۷- خیاطی و پوشاک بانوان
این ایده می‌تواند برای خانم‌هایی که قصد دارند خودشان یک کسب و کار در دبی راه‌ اندازی کنند بسیار جذاب است. این کار در دبی می‌تواند با اجاره یک مغازه کوچک و داشتن مهارت طراحی منحصر بفرد (توسط سرمایه‌گذار یا کارمند) در طراحی انواع پوشاک بانوان شروع شود. بازاریابی مؤثر در شبکه‌های اجتماعی ، طراحی زیبا و تولید پوشاک با کیفیت می‌تواند به شما برای جذب مشتریان پر و پا قرص کمک کند. شما می‌توانید محصولات خود رابه صورت آنلاین نیز بفروشید.
خیاطی-دبی
8- مشاغل  IT، طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ:
با دیجیتال مارکتینگ خیلی سریع می‌توانید با تنها یک نفر، یک شرکت را بدون اجاره مغازه در دبی یا اجاره دفتر کار راه اندازی کنید. دولت دبی به شما اجازه می‌دهد تا بدون داشتن یک دفتر اداری فیزیکی، مجوز خود را برای سال اول در شهر دبی دریافت کنید. برای شروع این کسب و کار به صورت یک نفره شما باید توانایی فنی این کار را برای دریافت پروژه و گرفتن نتیجه داشته باشید.
رقابت در این زمینه بسیار بالاست اما با تلاش و کوشش، یک کارآفرین می‌تواند به درآمدهای بسیار بالایی برسد. در سرزمین اصلی دبی، این کسب و کار می‌تواند با ۹۵۰۰ الی ۱۳۵۰۰ دلار سرمایه راه‌اندازی شود.
طراحی-وب-دبی
۹- مشاوره و دلالی املاک:
برای کسانی که تجربه بالایی در معاملات املاک دارند این یک مجوز بسیار سودمند است. کسب و کار مشاوره املاک می‌تواند به سودهای بسیار سرشاری منجر شود و گاهی اوقات می‌تواند کمیسیون‌های خیلی بالایی از طریق آن دریافت کرد. هزینه لازم برای راه‌اندازی این کسب و کار تقریباً ۳۰ هزار دلار است.
مشاوره-املاک-دبی
۱۰- شرکت توریستی مسافرتی:
دبی از چند دهه قبل به عنوان یک پایگاه توریستی شناخته می‌شود. برج خلیفه، برج‌العرب، برج قاب طلایی، آتلانتیس، دبی مال، بازار طلایی، پارک آبی، پارک بالیوود و … است. علاوه بر این دبی صاحب یکی از جذابترین مجموعه‌های هتل، رستوران، کافی‌شاپ و کلوب‌های شبانه است.
توریست‌هایی از سراسر جهان هر ساله برای تعطیلات و خرید به دبی می‌آیند و صنعت توریسم پتانسیل زیادی برای کسب درآمد است. کسب مجوزهای لازم برای ورود به این صنعت و تأسیس یک دفتر به کمتر از ۷۰۰۰۰ درهم یا ۱۹۰۰۰ دلار سرمایه نیاز دارد. سرمایه‌گذاری کسب و کار در دبی در این زمینه سودی قابل ملاحظه و آینده‌ای روشن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
شرکت-توریستی-دبی
۱۱- خرده فروشی
خرده فروشی فعالیتی است که محدودیت خاصی ندارد و در هر کجا که باشید، می‌توانید به آن مشغول شوید. اگر سابقه خرده‌فروشی در ایران را داشته باشید، می‌توانید همین شغل را در دبی نیز انجام داده و از طریق خرده‌فروشی به مردم محلی دبی، سرمایه‌گذاران و توریست‌ها، درآمد خوبی داشته باشید.
خرده-فروشی-دبی
۱۲- حمل و نقل وترانسفر و رنت کاری
حمل و نقل نیز محدودیت مکانی ندارد و در شهر پیشرفته‌ای چون دبی نیز یک شغل خوب و پردرآمد به حساب می‌آید. شما می‌توانید به عنوان راننده برای شخص دیگری کار کنید یا اگر خودتان به عنوان رنت کار صاحب ماشین باشید، از ماشین خود برای حمل و نقل مردم بومی و توریست‌ها استفاده کرده و درامد بالایی داشته باشید. در صورت داشتن بیش از یک ماشین، می‌توانید برای آن‌ها راننده گرفته و درآمد بسیار بالاتری به دست بیاورید. بهرحال دنیای کسب و کار در دبی برای مشاغل مبتنی بر حمل و نقل، بسیار متنوع است، چراکه با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی در این شهر، فرصت‌های بسیاری برای ارائه حمل و نقل وجود دارد.
رنت-کار-دبی
۱۳- طراحی و ساخت و فروش طلا و جواهر
طراحی و ساخت و فروش جواهرات، نه تنها در دبی، بلکه در هر مکان دیگری از جهان، یک شغل خوب و پردرآمد به حساب می‌آید. اما با توجه به اینکه دبی یک کشور آسیایی است و زنان آسیایی هم علاقه وافری به استفاده از جواهرات دارند، پس یک کسب و کار در دبی بر پایه ساخت و طراحی جواهرات، بیشتر از هرجای دیگری رونق خواهد داشت. حال آن‌که توریست‌های غربی نیز به جواهرات آسیایی علاقه نشان داده و بخش بزرگی از فروش و سفارشات شما را رقم خواهند زد.
طلافروشی-دبی
۱۴- پرورش و فروش گل و گیاهان خانگی
پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی هم یکی دیگر از انواع کار در دبی است که در صورت انجام، می‌تواند موفقیت خوبی را برای شما ایجاد کند. اگر توانایی پرورش و نگهداری از این گیاهان را داشته باشید، قطعاً دبی مکان مناسبی برای استقبال از این گیاهان خواهد بود. پرورش گیاهان خانگی یک نمونه آسان از کار در دبی برای ایرانیان است.
گلفروشی-دبی
۱۵- کارهای رایانه‌ای و گرافیکی
تمام کسب‌وکارهای کامپیوتری و اینترنتی در دبی با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شوند. اگر شما توانایی برنامه‌نویسی، طراحی گرافیگی، امنیت، تدوین و ….  را داشته باشید، می‌توانید با شرکت‌های بزرگ همکاری کرده یا با طی کردن مراحل قانونی در دبی، صاحب شرکت رایانه‌ای مستقل خود باشید.
گرافیست-دبی
۱۶- فروش محصولات زیبایی
صنعت زیبایی نه تنها در دبی، بلکه در تمام جهان مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. افراد عصر حاضر، اهمیت فراوانی برای زیبایی و تناسب اندام خود قائل هستند. شما می‌توانید با ارائه خدمات زیبایی در دبی، فعالیت کرده و جایگاه خود را در بین مردم و توریست‌های این شهر پیدا کنید.صنعت زیبایی جز شغل های پردرآمد در دبی و همه جای دنیا شده است.
لوازم-آرایشی-زیبایی-دبی
۱۷- فروش محصولات سلامتی
علاوه بر زیبایی، سلامتی نیز برای مردم اهمیت فراوانی دارد. فعالیت در راستای روش‌های سلامت‌محور مانند طب سنتی و سایر طب‌هایی که با استفاده از اصول و مواد ارگانیک، سلامت افراد را بالاتر می‌برند، در دبی نیز اهمیت وافری دارد. اگر شما در زمینه سلامتی تخصص دارید، حتماً می‌توانید کسب و کار در دبی داشته باشید.
فروش-محصولات-بهداشتی-دبی
۱۸- صنایع دستی
تولید و فروش صنایع دستی در شهر توریستی چون دبی، قطعاً مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. فقط کافیست توانایی تولید چنین محصولاتی را داشته باشید و بتوانید یک بستر مناسب در دبی برای فروش آن‌ها پیدا کنید. . یکی از نمونه های کار در دبی برای ایرانیان محسوب می شود.
شرکت-صنایع-دستی-دبی
۱۹- آتلیه و عکاسی حرفه‌ای
صنعت عکاسی در کسب و کار دبی، یک صنعت پرطرفدار به حساب می‌آید؛ البته به شرطی که عکس‌های شما حرفه‌ای باشند، چراکه شرکت‌های بزرگ در برابر گرفتن عکس‌های باکیفیت و خلاقانه، دستمزدهای هنگفتی برای شما در نظر می‌گیرند.
آتلیه-عکاسی-دبی
۲۰- کار در هتل و هتلداری
اگر توانایی خاصی برای انجام دادن در دبی ندارید، می‌توانید ابتدا از کارهای متفرقه که در برابر انجام آن به شما حقوق می‌دهند، شروع کنید، مانند کار در هتل. همانطور که می‌دانید، دبی یک شهری مدرن است که برخی از بزرگترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهان نیز در آن واقع شده‌اند. بنابراین شما با ورود به دبی، به راحتی می‌توانید در یک هتل کار پیدا کرده و به فعالیت مشغول شوید. آن‌گاه اگر فرصت‌های کسب و کار در دبی را شناسایی کردید، می‌توانید صاحب کسب‌وکار بهتری شوید.
هتلداری-دبی
۲۱- کارهای دفتری
علاوه بر کار در هتل‌های دبی، کارهای دفتری و همچنین منشی‌گری
هم در این شهر نیز یک شغل اولیه خوب محسوب می‌شوند. شما می‌توانید همراه با منشی‌گری کردن و انجام کارهای دفتری شرکت‌های متعدد دبی، با چون و چرای فعالیت اقتصادی در این شهر هم آشنا شده و موجبات راه‌اندازی کسب‌ و کار در دبی به‌صورت مستقل نیز برایتان فراهم شود.
جویای-کار-دبی
۲۲- کسب و کار تفریحات و سرگرمی
بیشتر توریست‌ها با هدف بهره‌ بردن از امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی به دبی می‌آیند. حال اگر شما سرمایه کافی در دست داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از آن سرمایه برای ایجاد یک وسیله یا محیط سرگرمی در دبی بهره برده و از ایجاد کسب و کار در دبی، نهایت سود را ببرید.
تفریحات-دبی
۲۳- صنعت بازیافت
صنعت بازیافت در هر نقطه دنیا، توسط دولت‌ها و مردم حمایت می‌شود؛ چراکه بازیافت سبب می‌شود تا از مواد استفاده دوباره شده و همچنین حجم زباله‌ها نیز کاهش پیدا کند. اگر شما بتوانید تجهیزات و فضای کافی در دبی را برای بازیافت فراهم کنید، این شغل بسیار پرسودتر از آن خواهد بود که حتی تصور می‌کنید.
صنعت-بازیافت-دبی
۲۴- خدمات آموزش و مربیگری ورزشی
بیشتر ورزشکاران معروف جهان بارها در سال به دبی سفر می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها، شهر مدرن دبی را برای فعالیت حرفه‌ای خود انتخاب کرده‌اند. موضوع اهمیت تمام اقشار جامعه به تناسب اندام هم، دیگر دلیل استقبال از باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی عمومی است. شما می‌توانید با ایجاد یک باشگاه ورزشی یا یک زمین ورزشی، به کسب و کار در دبی به چشم یک کسب‌وکار تمام عیار با سود فراوان فکر کنید.
با توجه به محدودیت­هایی که در ایران برای اکثر ورزشکاران وجود دارد، بیشتر افراد در سال های اخیر علاقه زیادی به مهاجرت به این کشور را نشان داده اند. در ادامه می­توان گفت این کشور سابقه ورزشی مناسبی در ایجاد فضا و محیط مناسب برای ورزشکاران دارا است و بستر مناسبی را برای رشد و پیشرفت انها فراهم کرده است.
مربیگری-ورزشی
۲۵- خدمان پزشکی و درمانی
دبی در حال توسعه خدمات پزشکی و درمانی است تا در این زمینه نیز حرفی برای گفتن در جهان داشته باشد. بنابراین اگر شما یک پزشک، پرستار، بهیار یا کسی هستید که توانایی درمانی و پزشکی خاصی دارید، قطعاً مسئولین دبی از هر نظر حامی حرفه شما خواهند بود.
همچنین لازم به ذکر است که این کشور توجه زیادی به پزشکان ایرانی دارد. بر همین اساس اگر در رشته­های پزشکی یا پیرا پزشکی تحصیل کرده اید، به اقامت و ادامه تحصیل در دبی فکر کنید و مقدمات زندگی در این کشور را فراهم کنید.به یاد داشته باشید که ما در مسیر مهاجرت پزشکان و کادر درمان به امارات و شهر دبی حتی در پروسه ثبت نام آزمون پرومتریک و اخذ مدرک DHA در کنار شما عزیزان کادر درمان خواهیم بود تا مسیر شروع شغل درمانی شما را در دبی آسان نماییم. ما در کنار اخذ مجوز طبابت و امور درمانی در دبی اقامت شهروندی شما پزشکان و پرستاران محترم را به همراه خانواده تان برایتان به ارمغان خواهیم آورد.
پزشکان-ایرانی-دبی
استخدام در دبی:
در این سال‌ها دبی رشدی بسیار سریعی در اکثر صنایع داشته است. در حال حاضر دبی یکی از بزرگ‌ترین مقاصد برای جویندگان مشاغل در جهان است و عده بسیار زیادی به دنبال راه‌هایی برای یافتن یک کسب و کار در دبی هستند. با وجود این که در دبی چیزی به عنوان کمبود کار وجود ندارد و نرخ بیکاری در آنجا بسیار پایین است.
اما بهتر است همواره نکاتی را رعایت کنیم و با دقت وارد عمل شویم. به خصوص در مورد ایرانی‌ها که اکنون شرایط سختی برای کسب ویزای کار در دبی دارند.
موقعیت‌های شغلی و زمینه‌های کاری بسیار متنوعی در دبی وجود دارند که از جمله آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌توان به مشاغل فنی و مهندسی، IT، بهداشت و سلامت، نفت و گاز، بازاریابی دیجیتال و سئو، بیمه و … اشاره کرد. اما بهتر است قبل از انتخاب کسب و کار خود مقاله ” آشنایی با مدل‌ های مختلف کسب و کار” را مطالعه نمایید.
اجاره آفیس و مغازه در دبی
در سال‌های جدید به کمک دولتمردان فهیم کشور امارات امکان شروع بسیاری از کسب و کار ها به صورت آنلاین بوجود آمده و نیازی به اجاره یا خرید دفتر کار نمی باشد ما در مؤسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا می‌توانیم پروانه بسیاری از مشاغل را به همراه اخذ اقامت خانوادگی کشور امارات متحده عربی بدون نیاز به اجاره دفتر و یا مغازه اخذ نماییم.
نکاتی که باید در مورد کسب و کار در دبی به آن توجه کرد شامل موارد زیر است:
درک کامل بازار کار در زمینه تخصص شما، کلید موفقیت در استخدام کار در دبی است. قبل از شروع جست و جو برای کار در دبی باید در مورد آن صنعت اطلاعات کافی کسب کنید و همچنین شرایط کار، میزان تقاضا و شرکت‌های موجود در آن زمینه کاری را بشناسید.
سیاست ها و قوانین اخذ ویزا و استخدام کسب و کار در دبی را به طور دقیق مطالعه کنید.
در مورد صنایع و زمینه‌های کاری با بیشترین تقاضا برای کار تحقیق کنید. در حال حاضر زمینه‌هایی مانند امور مالی، بهداشت و سلامت، بازاریابی، ساخت و ساز، IT، توریسم، مخابرات، فروش و … تقاضایی فزاینده برای نیروی کار دارند.
قبل از فرستادن تقاضا برای کار مطمئن شوید که رزومه‌ای جذاب دارید. به طور مرتب رزومه خود را آپدیت کنید. برای دیدن این که هر شغل به چه مهارت‌هایی نیاز دارد سایت‌های کاریابی مانند indeed.com را به طور مرتب چک کنید و سعی کنید آن مهارت ها را یاد بگیرید.
انواع ویزا را به خوبی بشناسید و شرایط اخذ هر کدام را مطالعه کنید. حتماً از مشورت کسانی که به دبی مهاجرت کرده‌اند استفاده کنید و سعی کنید ترجمه انگلیسی یا فارسی قوانین اخذ ویزا را به دست آورده و مطالعه کنید.
به این موضوع توجه کنید که در اوایل کار و زندگی در هر کشوری با چالش های جدیدی مواجه می­شوید که ممکن است در مراحل قبلی با آن مواجه نشده باشید. بر همین اساس بهتر است خود را برای مواجه شدن با شرایط متفاوت آماده کنید.
حقوق کار در دبی:
میزان حقوق کسب و کار در دبی (درآمد در دبی) تنوع بسیار زیادی دارد و بستگی به میزان تخصص و همچنین قدرت مذاکره و چانه‌زنی شما دارد. اگر به دنبال جواب سریعی هستید باید گفت که حقوق کار در دبی برابر با کشورهای غربی و در برخی موارد حتی بیشتر از آن‌هاست.
این میزان بستگی به عوامل زیادی از جمله ملیت شما، کیفیت و تخصص شما، تجربه کاری، تاریخچه شرکت‌هایی که در آن کار کرده اید و برخی عوامل متغیر دیگر دارد.
به طور کلی مشاغل یدی و کارگری حقوق‌های بسیار کمتری دارند. بیشتر کارگران این نوع مشاغل از کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، فیلیپین و اندونزی هستند. این افراد به طور معمول هفت روز هفته و روزی ۱۲ ساعت کار می‌کنند. خدمتکاران، پرستاران کودک و افراد سالخورده، باغبانان، رانندگان و … از جمله این افراد به شمار می‌روند.
در سال ۲۰۱۳ قوانینی برای حداقل حقوق کارگران مشخص شد اما حقوقی که کارگران در عمل دریافت می‌کنند کمتر از این مقادیر است زیرا بسیاری از کارگران به دلایل بسیاری مشمول این قوانین نمی‌شوند. با توجه به این قوانین:
فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید حداقل ۱۲۰۰۰ درهم در ماه دریافت کنند
تکنسین‌های ماهر باید حداقل ۷۰۰۰ دلار در ماه دریافت کنند
کارگران ماهر باید حداقل ۵۰۰۰ درهم در ماه درآمد داشته باشند
با وجود تأثیر عوامل مختلف در میزان دریافتی کسب و کار در دبی، میانگین حقوق کار در دبی برای مشاغل مختلف به صورت زیر است (این مقادیر تقریبی هستند و ممکن است در تحقیقات مختلف مقادیر متفاوتی به دست آید):
عنوان شغلی میزان حقوق بر حسب درهم
حسابدار ۱۱۳۹۳
دستیار مدیریت ۸۷۷۳
معمار ۱۵۰۰۹
وکیل ۲۴۰۲۰
مهندس پزشکی ۱۴۱۱۸
سر آشپز ۱۳۶۰۵
مهندس شهرسازی ۱۵۳۱۳
تکنسین کامپیوتر ۱۳۲۰۵
دندانپزشک ۳۹۱۲۳
طراح و توسعه دهنده وب ۱۴۹۱۶
معلم دوره ابتدایی ۱۱۱۸۵
مهندس برق ۱۶۲۲۶
مهندس (به طور کلی) ۱۵۷۷۰
مدیریت عمومی ۲۹۴۸۰
طرح گرافیک ۱۱۰۹۲
مدیریت هتل ۲۴۴۴۷
مدیر منابع انسانی ۲۲۶۹۸
روزنامه نگار ۱۶۸۸۶
مهندس مکانیک ۱۶۹۱۹
پرستار ۱۳۸۵۲
داروساز ۱۸۴۱۸
عکاس ۱۱۴۸۵
خلبان ۲۰۶۸۸
افسر پلیس ۱۲۷۰۶
مدیر پروژه ۱۹۵۲۲
منشی ۹۳۶۳
معلم ۱۳۵۱۴
گارسون ۱۰۰۶۷
مدیر فروش ۲۵۷۴۰
کارشناس فروش ۱۰۹۹۳
پذیرش رستوران و کافی شاپ ۹۳۴۰
معلم دوره دوم ابتدایی ۱۳۳۰۳
دبی از نظر سرمایه‌گذاری‌، یک محیط بسیار غنی به حساب می‌آید؛‌ به همین خاطر کسب و کار در دبی نیز رونق فراوانی برای مردم سایر ملل در آن دارد. در سالیان اخیر، ایرانیان زیادی به دبی سفر کرده و در آن‌جا یک کسب و کار پرسود راه‌اندازی کرده‌اند.
بیان فرصت‌های کاری و مشاغل قابل اجرا در این محیط، به ما الگو می‌دهد تا براساس توانایی‌های خود، به فکر ایجاد کسب و کار در دبی باشیم. در بین ۲۵ ایده کسب و کاری که معرفی می‌کنیم، می‌توانید سازگارترین ایده با شرایط خود را انتخاب کرده و در فکر اجرای آن باشید.
شما برای انجام برخی از فعالیت‌های خاص که نام بردیم(رستوران و کافی شاپ سالن زیبایی و رنت کاری و کلینیک های پزشکی) به اجاره مغازه یا دفتر کار در دبی نیاز خواهید داشت. البته استخدام کار در دبی، دردسر گرفتن مکان و مغازه را ندارد، اما اگر بخواهید صنایع دستی بفروشید، کارهای رایانه‌ای انجام دهید، جواهرسازی کنید یا گیاهان آپارتمانی را پرورش دهید، حتماً به یک مکان مناسب برای انجام این کار نیاز خواهید داشت.
پس لازم است با دریافت مشاوره از فردی که سابقه فعالیت شغلی در دبی را داشته، با چگونگی اجاره مغازه در دبی و قیمت‌های اجاره در آن‌جا آشنا شوید. قطعاً دریافت مشاوره کسب وکار از افراد آگاه، بهتر از هر منبع دیگری راهنمای شما برای ایجاد کسب و کار در دبی خواهد بود.وکلای ما در مؤسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا شما را در این زمینه یاری خواهند کرد
سخن آخر
در این مقاله سعی شد در مورد نیازمندیهای دبی (نیازمندی های شغلی و کسب و کار دبی)، بهترین تجارت در دبی و انواع موجود کار در دبی بخصوص کار در دبی و  بهترین شغل در دبی برای ایرانیان صحبت کنیم.
در ادامه لازم است  اشاره کنیم که مواردی هستند که تاثیر زیادی در کسب و کار شما مخصوصا در کشورهای دیگر از جمله دبی دارد. شما برای هر بیزینسی احتیاج به مهارت­هایی در جهت افزایش کارآیی خود دارید. به بیان دیگر شما برای پیشرفت در کسب و کار خود قبل از شروع آن باید مهارت­های خاصی را بیاموزید.

عکاسی و آتلیه در دبی

آیا میخواهید در دبی به عنوان یک عکاس حرفه ایی مشغول به کار شوید

آیا میخواهید آتلیه عکاسی خودتان را در کشور امارات و شهر دبی  افتتاح کنید

عکاسی-در-دبی

امارات یک مکان هیجان انگیز برای شروع یک تجارت عکاسی است و فرصت های زیادی برای عکاسی تجاری، مد، گردشگری، پرتره، معماری یا عکاسی خبری وجود دارد. با این حال، قبل از اینکه خود را به عنوان یک عکاس آزاد معرفی کنید، باید نسبت  به اخذ ویزا اقامت اقدام تا مطمئن شوید که حق قانونی برای کسب و کار و عکاسی دارید

 مجوز کار آزاد:

 بهترین و ساده ترین گزینه دریافت مجوز از سازمان اقتصادی امارات برای اجرای فعالیت های عکاسی آزاد خود در امارات است. مؤسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا مجوزهای مربوط  را به متخصصان رسانه، مانند عکاسان و فیلم بردان و اهالی هنر ، ارائه می دهد تا به آنها اجازه دهد به صورت مستقل به عنوان حرفه ای رسانه و عکاسی آزاد کار کنند.

 مجوز رسانه برای مشاغل آزاد: مؤسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا مجوزهای رسانه ای را به متخصصان که فعالیت های مختلفی از جمله تجارت الکترونیک، تبلیغات، تولید رسانه و خدمات عکاسی را انجام می دهند، ارائه می دهد. شما می توانید از میان طیف گسترده ای از بسته ها  ویزا اقامت خود را انتخاب کنید. در این مجوز های اقتصادی به صورت مسئولیت محدود وجود یک یا حداکثر 3 سهامدار مجاز است. هر بسته فقط برای یک فعالیت است. برای فعالیت های اضافی، باید برای هر فعالیت هزینه اضافی پرداخت کنید.

 بسته ها فقط شامل هزینه تشکیل شرکت (صدور مجوز، گواهی تشکیل، MOA و AOA) می شود. سایر هزینه ها برای کارت مهاجرت، ویزای سرمایه گذار، هزینه های پزشکی، هزینه برچسب ویزا و انگشت‌نگاری و بیومتریک و آیدی کارت شهروندی صاحب مجوز و لایسنس و هزینه تغییر وضعیت  پیش بینی شده است .

 تاییدیه های خارجی نیز در بسته گنجانده نشده است. هزينه تاييديه هاي خارجي در صورت نياز به عهده مرجع ذيربط خواهد بود.

 فعالیت های عکاسی مجاز در مجوز عکاسی و استدیو :

 اینکه کدام مجوز عکاسی برای شما مناسب‌تر است، به فعالیت‌های عکاسی که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. 

شما می توانید فعالیت های عکاسی زیر را انجام دهید:

 1. تولید عکس های تجاری و مصرفی :

 عکاسی پرتره برای استفاده در پاسپورت، مدرسه، عروسی و غیره.

 عکاسی برای تبلیغات، مد، املاک، گردشگری، یا ناشران

 عکاسی هوایی

 فیلمبرداری از رویدادهایی مانند عروسی، مجالس و غیره

 2. پردازش فیلم :

 توسعه، چاپ و بزرگ‌نمایی از نگاتیوهایی که از طریق مشتریان یا فیلم‌های سینمایی تهیه می‌شوند

 آزمایشگاه های تولید فیلم و چاپ عکس

 فتوشاپ یک ساعته

 نصب اسلایدها

 کپی و بازیابی یا روتوش شفاف عکس ها

 مجوزهای مورد نیاز برای عکاسی/فیلم برداری در مکان های عمومی:

 قوانین و مقررات مربوط به فعالیت عکاسی و فیلمبرداری و خدمات استدیو 

توجه کنید عکس گرفتن از مردم موضوعی حساس در فرهنگ محلی امارات است. همچنین عکس گرفتن از زنان و خانواده ها در امارات در اماکن عمومی ممنوع است.

 اگر روی یک کمپین تجاری کار می کنید، باید مجوزهای لازم را دریافت کنید که به شما امکان می دهد در یک مکان عمومی عکس برداری کنید.

 جاذبه های گردشگری مانند مراکز خرید نیز نیاز به دریافت مجوز قبل از بازدید دارند.

 همچنین برای کلیک بر روی تصاویر با دوربین های حرفه ای در اطراف اکثر هتل ها به تایید قبلی نیاز دارید.

 طبق قانون امارات متحده عربی، گرفتن عکس یا فیلم از افراد بدون رضایت آنها مجازات دارد. اگر عکس یا ویدیوی شما حریم خصوصی شخص دیگری را نقض کند، ممکن است با عواقب جدی روبرو شوید.

 عکاس یا فیلمبردار نگهداری، نمایش، به اشتراک گذاری، نمایش، توزیع یا انتشار عکس ها یا فیلم های ویدئویی یک فرد بدون اجازه آنها در امارات متحده عربی غیرقانونی تلقی می شود.

 شما نمی توانید کار شخص دیگری (عکس یا ویدیو) را بدون رضایت آن شخص به صورت آنلاین پست کنید. همچنین، شما نمی توانید بدون رضایت قبلی شخصی را به صورت آنلاین تگ کنید.

 به دلایل امنیتی، گرفتن فیلم از مناطق ممنوعه، از جمله سازمان های دولتی، تأسیسات مهم، ساختمان های سیاسی و مکان های نظامی غیرقانونی است.

شما می‌توانید برای اخذ لایسنس و مجوز های مربوط به همراه اخذ اقامت خانوادگی امارات متحده عربی از طریق وکلای خود در موسسه حقوقی مهاجرتی گروه الیزیا اقدام نمایید پس همین الان برای اینکار و داشتن درآمد ارزی اقدام و یا ما تماس بگیرید.

 

تاسیس-آتلیه-عکاسی-دبی

پست های اخیر

USAIran