همه چیز در خصوص بیمه های درمانی در کشور امارات

همه چیز در خصوص بیمه های درمانی در کشور امارات
کسانی که به کشور امارات مهاجرت می‌کنند در اولین قدم از خود سوال خواهند کرد که برای دریافت مراقبت های بهداشتی به چه چیزهایی نیاز دارم؟
در امارات طیف وسیعی از بیمه های دولتی و خصوصی وجود دارد. این کشور دارای امکانات بهداشتی پیشرفته ای است که از بهترین ها در منطقه است. همه ساکنان، از جمله مهاجران، در صورت خرید #کارت_بهداشت، می توانند به خدمات بهداشتی دولتی دسترسی داشته باشند. با این حال، امکانات عمومی محدود است و بسیاری از ساکنان خارجی برای دسترسی به طیف وسیع‌تر و سریع‌تری از خدمات، بیمه درمانی خصوصی خریداری کرده که بنا به شرایط مختلف و شرکت بیمه از سالانه 500 درهم شروع می‌شود.
آیا به بیمه درمانی خصوصی در امارات نیاز دارم؟
اگر در #دبی یا #ابوظبی زندگی می کنید، #بیمه_درمانی یک الزام قانونی است و در صورت نداشتن آن مشمول جریمه ماهیانه خواهید شد. بیمه معمولاً توسط کارفرمایان تنظیم می شود و به شما امکان دسترسی به بهترین خدمات درمانی موجود در امارات را می دهد. برای داشتن خدمات بیمه ایی بهتر، بیمه درمانی خصوصی توصیه می‌گردد.
پاسخگویی به سوالات احتمالی
1. آیا بسته شامل اعضای خانواده می شود؟
اکثر بیمه نامه های خصوصی استاندارد برای #پوشش_فردی طراحی شده اند. اگر می‌خواهید اعضای دیگری از خانواده را در آن قرار دهید، معمولاً باید درخواست کنید که این مورد اضافه شود.
2. آیا محدودیت‌ها یا استثناهایی در سیاست وجود دارد، مثلاً مربوط به سن یا شرایط قبلی؟بله
عواملی از قبیل سن، مشخصات سلامتی و #سبک_زندگی، حق بیمه بالاتری خواهد داشت.
3. آیا در حین سفر تحت پوشش هستم؟
بسیاری از شرکت های بیمه در امارات شما را فقط برای درمان در داخل کشور یا احتمالاً تا کشورهای همسایه #خلیج_فارس پوشش می دهند. برای پوشش پزشکی هنگام سفر به جاهای دیگر، یک طرح بیمه #درمانی_بین المللی برای سفر خریداری کنید.
4. چه درمان هایی تحت پوشش قرار می گیرند؟
این بسیار بستگی به سطح پوشش شما دارد. اکثر شرکت های بیمه خصوصی طیف وسیعی از بسته های پوشش را ارائه می دهند. این با پوشش اولیه شروع می شود و به مواردی مانند درمان گران قیمت #دندان، مراقبت های تخصصی و درمان های جایگزین گسترش می یابد.

امارات یکی از بهترین زیربناهای بخش #بهداشت_درمان در #جهان را دارد و همین قضیه کشش زیادی برای خارجیانی که می‌خواهند وارد کشور شوند ایجاد می‌کند. بیمه‌ی سلامت نقش مهمی در تأمین سطح بالایی از خدمات بهداشت و درمان در #امارات بازی می‌کند و داشتن آن برای خارجیان ساکن ابوظبی و دبی ضروری‌ست. بنابراین، تنها کمی پس از ورود به امارات اهمیت این بیمه را درک می‌کنید.
بخش بهداشت و درمان امارات ترکیبی از بخش‌های دولتی و خصوصی‌ست، ولی خارجیان از سیستم خصوصی استفاده خواهند کرد. در ابوظبی و دبی لازم است که حتما بیمه شده باشید؛ در واقع این موضوع اصلا از نظر قانونی الزامی است.
در #امارات افراد دارای ملیت اماراتی تحت پوشش برنامه‌ی #بیمه_دولتی هستند. شهروندان کارت ثقة(ابوظبی) یا سعادة(دبی) دریافت می‌کنند و این کارت آنان را قادر می‌سازد که به تعداد بسیار زیادی از ارائه‌دهندگان #خدمات_بهداشت_درمان #خصوصی و #دولتی در دامنه‌ی پوششی دسترسی کامل داشته باشند. جهت اپلای برای این کارت، باید دارای ملیت اماراتی بوده و بین ۱۸ تا ۷۵ سال سن داشته باشید. علاوه بر این، متقاضیان باید از طریق دپارتمان بهداشت ابوظبی و دبی تحت آزمایش قرار بگیرند.

در خصوص خارجیان، کارفرمایان و اسپانسرها مسئول تامین #بیمه‌ی_سلامت برای کارمندان خود و خانواده‌ها‌ی آن‌ها هستند. البته تنها یک همسر و سه فرزند زیر ۱۸ سال تحت پوشش این مسئولیت کارفرمایان قرار می‌گیرند.
وقتی بحث افراد تحت تکفل در میان باشد، تنها ۵۰ درصد پوشش بر عهده‌ی کارفرماست و سایر مبلغ را باید اسپانسر یا کارمند بپردازد. در صورت بیشتر بودن تعداد افراد تحت تکفل، کارمند خود مسئول پرداخت هزینه‌ی بیمه‌ی سلامت آن‌هاست.
در #دبی #خارجیان و #مهاجران می‌توانند از بیمه‌های درمانی خصوصی استفاده نمایند.

پست های اخیر

USAIran